اخبار داخلی
شماره: 5231
1393/02/08 - 12:59
مرکز تحقیقات عوامل خطرزای سرطان در کرمان ایجاد می‌شود

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان از راه‌اندازی مرکز تحقیقات عوامل خطرزای سرطان در کرمان خبر داد.

به گزارش بنیان، دکتر عباس پرداختی در حاشیه سمینار یک روزه مروری بر سرطان و ایمونولوژی تومور با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر اعضای شورای پژوهشی این مرکز مشخص شده‌اند و امیدواریم طی یک ماه آینده این مرکز راه اندازی شود.
 
وی ادامه داد: این مرکز با همکاری موسسه افضل، یاس و دانشگاه علوم پزشکی کرمان و سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی راه‌اندازی می‌شود.
 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: با توجه به روند رو به رشد بروز سرطان‌ها در ایران و استان کرمان، به نظر می‌رسد ایجاد مرکز تحقیقاتی در رابطه با این بیماری کار بزرگ و ضروری است.
 
پرداختی ادامه داد: در راستای سالم سازی جامعه، نیاز است، مدیریت جامعی در رابطه با این موضوع انجام شود که خوشبختانه در راستای راه‌اندازی این مرکز تحقیقاتی بخش خصوصی، وزارت بهداشت و استانداری کرمان قول همکاری داده‌اند.
 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان به توانمندی‌های تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اشاره کرد و گفت: دانشگاه در این راستا برای درمان ریزش مو (ریزش موی هورمونی) در زنان و مردان و درمان آکنه و سالک، فراوده‌های دارویی تولید کرده است.
 
وی افزود: همچنین مرکز نوروفارماکولوژی با دو موسسه تحقیقاتی در ریکن ژاپن و موناش استرالیا وارد همکاری پژوهشی شده‌ و تفاهم‌نامه‌هایی در این زمینه منعقد شده است.
 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رابطه با این سمینار یک روزه نیز گفت: در این سمینار نقش سیستم ایمنی در بروز سرطان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
پرداختی افزود: در این سمینار یک روزه بازآموزی بین‌المللی، متخصصان و رزیدنتهای رشته‌های بالینی و علوم پایه حضور دارند و هدف این است در زمینه سرطان‌ها از جمله سرطان‌های پوست، ریه، معده و روده صاحبنظران در این رابطه‌ها تبادل نظر داشته باشند.
 
وی اظهار کرد: حدود 100 نفر در این مراسم شرکت دارند و برگزاری این کارگاه در راستای جذب اعتبار در زمینه بین‌المللی و استفاده از آن برای ارتقای فعالیتهای پژوهشی دانشگاه است.
 
به گزارش ایسنا، سمینار یک روزه مروری بر سرطان و ایمونولوژی تومور با حضور صاحبنظران ملی و بین‌المللی در مرکز رشد و فناوری‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد.
 
پایان مطلب/
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved